..avslut
Datum: 2011-05-28 Klockan: 07:50:04

måndag 9/5 var sista dagen på denna resa. vi vaknade som vanligt kl. 6, gjorde oss klara och körde iväg i den välbekanta bussen. efter ett par mil stannar vi till vid något (jätte tråkigt) museum där vi vandrade runt i en timme ..
det var ett historiskt museum om hur allt var och gick till när engelsmännen kom till austalien bla bla bla.
skulle säkert vara mer intressant ifall man inte var så ruskigt frusen, trött och hungrig .. hade inte koncentrationen med mig
.
då vi gick ut från museumen mötte vi upp våran guide i parken som föreberdde mack-lunch IGEN... sick of it
törrt, smakfattigt och alldeles, alldeles för tråkigt.. men man blev ju iaf mätt?
.
de följande timmarna spenderande vi åkandes i bussen med korta toa stopp då och då, enda fram till adelaide igen, där vi började våran tripp. kan ju säga att människor har luktat godare, bussen stank verkligen gam! men det gjorde inget, vi alla var skylldig tille och ansåg att det var värt resan!!
.
.
bye bye adelaide
.
väl tillbaka till mitt favorit hostel träffar jag den glade ägaren igen som hälsade mig välkommen tillbaka, man blir verkligen glad i hans närvaro, så efter att ha berättat hela resan i detalj för honom släpade jag upp min tunga packning upp till rummet och tog två varma duschar efter varandra (det behövdes kan jag säga), underbart med en riktigt varm dusch, lovely! clean igen
.
gjorde därefter en tidig kväll för att morgondagen skulle komma fortare, vilket betydde att jag fick träffa min saknade mellis-familj igen ♥ och min vän petra som rest enda från sverige för att hälsa på mig i 12 hela dagar! wehoo

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tänk, så många äventyr du har varit med om. Fantastiskt.Man blir avis. Kramar

2011-05-28 @ 17:13:34

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0