bamse
Datum: 2011-06-09 Klockan: 09:29:49

onsdag och jag hämtar som vanligt upp jakob från skolan för att köra honom till gymnastiken
påvägen dit pratar vi om allt och ingenting och kommer på något sätt in på att disskutera hans gymnastikgrupp - det finns en kille där i samma ålder som är skelögd och lite efter sig, som gör att han beter sig annorlunda. han är inte som de andra utan retas/knuffas, lever om och förstör för alla i sin grupp (varje gång) i brist på förstående. synd om honom. (värre är det att hans mamma inte säger till/hjälper honom...)
.
iaf kom vi in på att prata om den här pojken och jakob säger
"han är så barnslig och jobbig, han lyssnar aldrig"
jag - näe, men jag tror inte han förstår - försök att visa honom hur man ska göra istället för att skälla på honom
jakob - jaja... hans ögon går i kors och han har något fel på hjärnan ... näe han försår nog inte stackarn
jag - jaså, fel på hjärnan? hur vet du det då?
jakob - jag har läst det i en bamse-tidning, för hjärnan styr hela kroppen, man kan säga att man är hjärnan. och är det fel på den så beter man sig konstigt.
.
.
(jakob prenumenerar på bamse och tar till sig allt)
.
alltså hur bra är inte bamse, nostalgi! man lär sig ju hur mycket kloka grejer som helst - kärlek till skaparen
så alla sjuksköterske-studenter tex. släng era studie böcker och köp en bamsetidning istället - allt står ju redan där? plus att det är så mycket billigare, roligare och mer lättläst ;)

Kommentarer
Postat av: petra

jo jag som e blivande sjuksköterska ska kanske börja köpa bamse.. e nog väldigt lyckat att komma till tentan sen och säga: det har bamse och hans vänner sagt.. hahha

2011-06-10 @ 08:11:26
Postat av: Louise

hehe du är ju som rolig du =)

2011-06-10 @ 12:50:13

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0