kikhosta och andra baskilusker
Datum: 2011-06-29 Klockan: 06:45:40

idag tog jag mig äntligen i kragen och besökte doktorn för min konstanta ret-hosta jag nu har haft i 6 veckors tid..
.
förutom hostan har jag även fått jätteont i magen, huvudvärk och yrsel som utvecklar en extrem trötthet hos mig. jag har noll energi och vill bara sova hela tiden. så har jag kännt de senaste 4 dagarna vilket är jätte obehagligt.
så mamma helen satte mig i bilen och körde mot vårdcentralen för att sätta stopp för sjukan. väl framme vinglade jag in i väntrummet, fyllde i ett papper om personuppgifter och väntade på att bli uppropad.
.
av någon anledning blir jag alltid kallad miss anna så fort jag ska fylla i mina person uppgifter någonstans, även fast jag skriver linnea som mitt tilltalsnamn? (anna är mitt andanamn) men idag fick jag till och med hovrell som efternamn, anna hovrell närmare bestämt. utan att orka kommentera det följde jag bara snällt efter henne.
.
vi gick igenom hundra frågor, övningar och tester där jag slutligen fick diagnosen: kikhosta, magsjuka och balanssinnet blockerat? rolig kombination. jag fick även ta ett blodprov och måste boka en tid hos öronläkaren ..
äter nu antibiotika och kommer eventuellt få knapra ytterligare mediciner, väntar fortfarande på beskedet av min doktor för blodprovs svaren..
.
så idag under 1 timmes tid har jag spenderat;
läkarbesöket; 390 kr
blodprovet; 600 kr
antibiotika; 78 kr
öronprov; 423 kr
.
totalt = 1491 kr .. (tillkommer mer inom kort)
livet är bra fantastiskt ibland

Kommentarer
Postat av: Sandra

Men fy, din stackare! Att må så eländigt och sen tar dom massa pengar av dig. Krya på dig! <3 <3

2011-06-29 @ 13:38:09
URL: http://sandwallra.blogg.se/
Postat av: Hanna

Huvva Linnea, krya på dig!

2011-07-01 @ 22:53:10

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0