oförberedd
Datum: 2011-06-23 Klockan: 14:15:21

19 dagar kvar till hemfärd, på exakten ... och det är med blandande känslor
känns precis som det var nyss jag kom? men jag har faktiskt varit här i ett helt halvår snart .. vem tog den tiden ifrån mig? med den här farten är jag hemma redan imorgon.
.
nackdelen med att fara hem;
1. jag kommer sakna min familj så fruktansvärt mycket att jag lär grina mig till sömns resten av året
2. att lämna landet och folket kommer bli med sorg i hjärtat - det är en del av mig nu
3. suchin här är oslagbar !!!
.
fördelen med att komma hem;
1. jag får träffa mina nära och kära !!
2. jag kommer äntligen få känna smaken av gott te + svensk husmanskost!!
3. jag får helt själv bestämma vilka tv program jag helst vill titta på - lycka
(jesper är annars huvudansvarig av tv-dosan i familjen ... vi andra har tydligen tappat tv-dos-tillståndet av någon typisk jesper-anledning?) hmm...
.
.
tiden går och vi med den ..
det känns så läskigt att komma hem till en tom lägenhet med bara jag? - så tyst?
nu när man är van en hel flock omkring sig med det dagliga irriterande ljuden som hannas opera sånger varje morgon kl. 6, jakobs kittla-linnea-tills-hon-vaknar-och springer-efter-en-lekar, helens klackande skor mot lackgolvet som ekar i hela huset och gör att det inte är lönt att ens tänka tanken på att försöka somna om. och jespers förfärliga musiksmak som dånar ut genom högtalarna (vägg i vägg till mitt rum) på ett språk ingen av oss ens kan uttala? ... alla det där irriterande (höga) ljuden som gör mig galen kommer jag ärligt talat att sakna, .. jättemycket.  de hör liksom till nu
.
.
så man kan inte annat än ba älska dem
.
men ja, det känns faktiskt gruvsamt att komma hem ska jag säga! men jag vet inte varför? jag är liksom nervös.. jag har inte förberett mig på det här än.
.
det sägs ju att drömmar är till för att förverkligas - och det gör jag, men ingen sa att de är till för att ta slut? ... det stör mig. men jag får väl säga som pippi: om jag inte skulle ta och gå hem nu så kan jag ju inte komma tillbaka igen imorgon, får väl se det så ;)

Kommentarer
Postat av: Louise

Haha!! (pippi) ja så kan du ju oxå se på saken :P att fara hem ena dagen och åka tillbaka dagen efter =)

2011-06-25 @ 11:08:13
Postat av: Madeleine

saknar dig gumman.

2011-06-30 @ 23:44:08
URL: http://madeleeinep.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0