masterchef
Datum: 2011-06-12 Klockan: 01:00:46

igårkväll när jag kom hem efter en heldag med en kompis på stan, öppnade jag ytterdörren till huset och blev täffad av en ovanligt varm vind mot mitt ansikte (öppna spisen var till min glädje i fullt eldande), musiken spelades ur högtalarna och doften av kyckling, kokos och massa andra kryddor trängde genom min näsa, mmmm ljuvligt.
.
i köket står både mamma och pappa hovrell och dansar med varsitt förklä på och en stekspade i vardera hand i ett försök att laga en lyxig lördagsmiddag, utifrån ett super recept det snappat upp från tv-programmet masterchef. (ett jätte populärt tv-program, som alla tittar på, seriöst ALLA gör det. de sitter bänkad kl. 8 framför tv,n varje fredag och får absolut inte bli störd någongång under den heliga timme som programmet varar.. haha annars kan det gå illa. pauserna är dock enda tillfället man får öppna munnen och säga några ord
.
.
när jag hängt av mig jackan blir jag serverad med ett glas vitt och jag erbjuder mig att hjälpa till med matlagningen, men de fick jag absolut inte göra då de tyckte jag skulle agera som publik istället. de tog masterchef-leken på största allvar haha
.
då och då under matlagningen kikade de med jämna mellanrum på receptet som de skrivit ut från internet och försökte utföra utifrån vad som stod. grejen var bara det att helen hade missat att skriva ut ett papper så sista biten fick helen helt enkelt improvisera själv, vilket jesper (som är utbildad kock) inte var riktigt förtjust i haha de är så roliga när de näbbas med varandra.
.
.
då jag tog en pause från att agera som publik gick jag in till mitt rum och dona på, en stund efter knackar det på dörren och in kommer en dansande helen och medelar att middagen är serverad - så jag dansar hungrigt efter
.
fem timmar och 16 minuter tog det för dem att laga denna speciella middag - de kallar jag laga mat med kärlek! ba hur gott som helst!
de är verkligen bland världens mysigaste människor!!

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0