aussie footy rules
Datum: 2011-06-20 Klockan: 14:04:23

nuu har jag äntligen besökt den enorma arenan; etihad stadium för att se en australiensk fotbolls match live!! (näst sista saken på min lista)
och det var seriöst hundra gånger roligare än hockey, fotboll och innebandy mather jag varit på tidigare. det här var mer action plus att reglerna var så roliga att iakta, och ba tala om folket som var på plats! - tusentals fans med färgglada lag-halsdukar som heja sjungande i kör! - stämning!
.
.
här är den gyllende biljetten som kosta hela 24 dollar (för stå plats) men det var riktigt bra för man kunde gå omkring hur man ville och se matchen från alla håll och vinklar
.
.
till sällskap hade jag min vän ocky som så snällt förklarade hela spelets regler för mig under matchens gång - det gjorde att allt blev dubbelt så roligt då du visste hur allt gick till - jag hejade på nummer nio i bortalget, han var ju ba hur grym som helst. vilken självsäkerhet, snabb fötter, höga kast och alla mål - otroligt! (+ att han var otroligt snyyyggg he he he)
.
det mest lustiga var stämningen på platsen - inga bråk, inga utkastningar eller inga flygande flaskor?
stämningen var jätte mysig!
på de hockey/fotboll/innebandy matcher jag har varit på i sverige händer det mer än ofta att fansen bara spottar ut svordomar, hot och anklagelser och ibland flyger ett par flaskor i luften. men här, eftersom alla är så himla trevliga, blir deras försök att vara irriterad bara skrattretande - nästan som "nämen urschh och fy, så gör man inte, skäms!" haha sött
.
.
det var en riktigt trevlig kväll, vill se fler matcher!
jag blev helt inne i matchen (vanligen är inte jag den typen av sport-fan direkt)
men nu kan jag ha mer förståelse för sport nördar ... bara lite ;p
.
när jag kom hem satt jesper och hade just sett matchen (jag såg live) på tv - haha han är ju som rolig. han tycker absolut inte om någonting med innehållande ord som "sport, träna eller svettas"
ändå ska han se vad jag hade varit med om (via tv,n då) ifall han missade någonting sevärt haha jaa vad ska man säga, lustigkurre

Kommentarer
Postat av: Pia

Jag tror att matcherna saknar testosteron, mjaoouuuu! Hockey sen i vinter linnea då ska du se på stämmning!

2011-06-22 @ 13:14:02

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0