20 saker på min lista
Datum: 2011-06-28 Klockan: 02:43:04

innan jag for till australien läste jag en bok (nästa sak på min lista)  som min syster bums proppade på mig. (glad för det, tack!)
handlar om en kvinna som bestämmer sig för att utföra 20 saker innan hon fyller 30.
den var helt okej bra, men den gav mig framförallt insperation att göra en egen lista jag skulle hinna göra under mina 6 månader i australien, där jag ceckade av punkterna allt eftersom. (hur kul utmaning som helst) och nu är den faktiskt klar, check!
.

.
1. hoppa fallskärm
.

.
2. krama en känguru
.

.
3 snorkla
.

.
4. prova surfa
.

.
5. fara och se en uppvisning i operahuset
.

.
6. fara till ayers rock (Uluru)
.

.
7. sandboarding
.

.
8. träffa en aborigin
.

.
9. harbour bridge climb
.

.
10. köra vänster trafik
.

.
11. gold class cinema
.

.
12. gå på zoo
.

.
13. besöka en vingård
.

.
14. simma med delfiner
.

.
15. besöka akvariumet
.

.
16. kyssa en främling
.

.
17. se en australiensk fotbollsmatch
.

.
18. läsa ut alla twiligt böckerna
.

.
19. gå på en rolig nattklubb
.

.
20. lära sig 20 aussie words!
.
alla som känner mig väl så älskar jag att anteckna, skriva upp saker och planera i min almenacka!
så den här uppgiften var perfekt för min del att få allt jag ville ha gjort på ett kulit sätt. varje gång man checkade av en efter en punkt på listan smög seger leendet fram. var som en tävling för en själv!
kommer fortsätta med det här varje gång jag beger mig ut i världen! ;)
.
oftast blir det man verkligen vill göra framskjutet eller bortglömt, men med hjälp av listan måste man göra det under en tidspress man själv valt - i like it. varför skjuta upp det när man kan göra det nu?

Kommentarer
Postat av: Madeleine

du har hunnit med så mycket gumman <3.

Om den där kyssen vill jag höra om ;)eller såklart vill jag veta allt om din resa. Puss

2011-06-28 @ 09:43:34
URL: http://madeleeinep.blogg.se/
Postat av: Sandra

Så himla roligt! Vad var det för inspirerande bok?? Listor är bäst! Snart kommer du hem och då ska vi dejta <3 Kanske alla berghemsbrudarna? ;) xoxo

2011-06-28 @ 19:37:45
URL: http://sandwallra.blogg.se/
Postat av: Sandra

Min kommentar blev inte skickad? :(

2011-06-28 @ 19:38:25
URL: http://sandwallra.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0