bambi på hal is
Datum: 2011-04-19 Klockan: 15:26:04

under de senaste två dagarna av påsklovet har jag spenderat tid med ella och hennes bästa kompis millie, som sovit över här.
.
.
pyjamas party, kolla vad mysig dom är. här spelar vi första rundan av monopol
.
måndag;
barnen i sydney har nu lång-lov vilket betydde att ella och millie fick bestämma allt som skulle ske under dagens gång, så våran måndag såg ut sähär;
.
.
haha skridskor stod först på listan!
hade aldrig föreställt mig att det ens fanns här i sydney, men jo nog fanns det alltid
och det låg inte varsom helst heller, utan i ett ...
.
.
.. stort shopping center!! av alla ställen
så lustigt, detta kort är taget från Mc Donalds resturangen, cool utsikt för de som käkar
.
.
och tar vi en närmare titt ser vi en skog av djungel träd i andra änden, awsome!
ishockey är ingen direkt vanlig sport här, men många kommer och åker friåkning för nöjes skull.
och allvarligt, jag kände mig ju som foppa själv jämnfört med alla pingviner på isen, har aldrig känt mig så duktig i skriller haha vilket skämt. annars brukar jag ha rollen bambi på hal is
.
.
därborta ser ni Mc Donalds genom fönstret, fräsigt. man kan även se upp till två andra våningar från isen, jätte mysigt!
.
.
men skorna var ju mindre mysig .. och fulare än bowling skorna man får låna i umeå, hujedamej då är det illa.
mer osköna och plastigare skor har jag aldrig varit med om, precis som om det är till för dockor, alltså låtsas skor som inte är gjord för att användas?
bara att åka skridskor här i två timmar, inklusive hyrning av skriller kostade alltså (jag + 2 barn) över 300 svenska kr!? galet dyrt, men kul
.
.
det roliga var att dessa tjejer hade skrytit hela resan till ishallen om hur lätt och hur bra de var på skridskor, men så fort det satte ena foten på isen skrek dom till och ville nästan hem? haha inte så kaxig längre
så i två timmar släpade de skridskor hängandes på rinken och fastklistrad i mina händer... haha ptjaa vi åkte iaf runt?
.
.
de avslutade dagens åkning med limbo på isen
därefter åt vi lunch, tåg tåget + bussen hem och hade filmkväll med te och påskgodis!!
.
tisdag;
idag efter frukost kom som vanligt städ teamet och börja möblera om i huset som alla andra gånger. det är så lustigt för varenda gång lyckas de städa bort någonting man verkligen behöver vilket leder till att man kan få leta i timmar och försöka klura ut vars de skulle kunna ha gömt allt .. hopplöst och irriterande roligt, lite som leken gömma nyckel jag ofta lekte hos min farmor i mina yngre dar!
.
härom veckan tex städade de bort anitas gröna ikea-bordstabletter! haha vi leta ju nästan ihjäl oss och började nästan undra ifall de antingen slängt bort dem eller tagit dem för eget bruk eftersom det inte fanns någonstans?, anita tänkte även ringa deras chef och fråga. hahah för ett par ikea-bordstabletter, kom igen
men idag frågade jag faktiskt städteamet själva vars de hade gömt undan dem, och vips tog de ut dem från taket av micovågsugnen som är osynligt att se om man står upp? vilket man gör i köket?.. haha inte lätt
men anita blev glad att hennes gröna vänner äntligen är tillbaka!
.
sen var det dags för lucas hatt-parad på hans dagis
.
.
han va ju inte den lättaste att fota med dock så söt, hatten var visst 5 storlekar för stor? haha
.
.
kolla vilket påskgodis, man vill ba äta opp hon !
.
.
och henne, sötpaj
.
.
och haaaaaan !! åh snuttis dag

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0