röda centret
Datum: 2011-04-28 Klockan: 23:12:07

om exakt en timme kommer en taxi och hämtar upp mig för att köra mig till flygplatsen, taxi resan är redan betald av familjen, puss på er!
nästa stopp på min karta är ayers rock, eller uluru som aboriginerna hellre föredrar att kalla det kända, heliga röda berget. där ska jag göra en tre dagars tripp i en grupp vilket jag ser fram emot men alla som vet att jag ska fara försöker gång på gång skrämmas om att jag ska akta mig för de vilda hundarna som springer omkring i det vilda, de kallas för dingon.
.
och varför alla försöker skrämmas beror på den mystiska historien som fortfarande lever vidare;
för många, många år sedan var det en familj som campade ute där i ett tält, medan föräldrarna satt vid brasan låg deras nyfödda bebis ensammen i tältet och sov. ingen vet hur, men plötsligt kom en dingo och bet ihjäl bebisen vilket aldrig har hänt förut, så utan bevis och pga att det inte brukar förekomma, att ingen någonsin har hört talas om detta blev mamman dömd för mordet och hamnade i fängelset, tydligen hade hon hamnat i chocktillstånd också och reagerat mycket underligt på händelsen. iaf flera år senare hittas bebisens blodiga kläder ute i vildmarken och man förstår att det är dingon som är den skylldige till bebisens död och mamman blir frisläppt..
men även idag är det folk som tvivlar på om det var mamman eller dingon, det är fortfarande ett mysterium
urschh stackars familjen, särskillt mamman ifall hon är oskylldig, mardröm.
.
iallafall kommer jag vara off igen från bloggen ett par dagar framöver då jag inte har tillgång till internet, tjaoo mot vildmarken och viiiiiiidare

Kommentarer
Postat av: Pia

Jag hittar ingen gilla knapp men jag gillar de!

2011-05-02 @ 13:17:28

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0