flyga drake
Datum: 2011-04-20 Klockan: 15:37:37

sedan liten har jag alltid drömt om att få ha gåvan att kunna flyga, fri som en fågel och lätt som en drake
vilken lockande känsla, att bara falla mjukt i den dansande vinden, få stäcka på sig och veckla ut sina vingar man aldrig fått använda. friheten vaknar till liv inuti dig och du känner bara en stark känsla, livskraft
idag, onsdag den 20 april provade jag mina vingar för sörst gången
.
.
blev upphämtad kl 11 på tågstationen av personalens egna reklambil med en skojfrisk aussie till chaufför, som (alla andra också gör) drog massa svenska skämt om mig hela vägen till samlingsplatsen, haha roliggosse
.
.
då jag blev avlämnad på klubbhuset möter jag ett helt gäng som också är sugen på en flygtur, vi får en par gul-blå brallor att ta på oss som genast blir jätte roligt ämne eftersom jag är svensk ...
sedan får vi massa papper att skriva under på. tror aldrig jag har skrivit mitt namn så många gånger som jag gjort idag. jag lider med kändisar som måste skriva sitt namn en hel dag, skulle jag aldrig palla
.
då vi var klar med det fick alla var sin skydiveare som skulle bli din flygkompis, jag fick snygg-paul !! vilken bonus
iaf, koppla han in mig i en sele, gick igenom regler och förde gruppen till en mini buss som skulle ta oss till stranden där flygplanet väntade, tog ca 20 minuters körning.
.
.
sen var det bara att stiga på lill planet som skulle ta oss upp till våning; himmelen
eller pauls kontor?
kolla vad vackert, sydneys beach.
.
.
under hela dagen har min skydiveare paul filmat mig titt som tätt, med frågor och kommentarer. det är svårt att inte skratta när man är så exalterad, plus att man konstant hade kameran en decimeter från facet hela tiden
.
.
4 km upp över wollongong beach, sydney.
det där är någon slags luftmätare som är livsviktig, som skalman-paul plockade fram ur sitt skal
.
.
det är ju nåt allvarligt fel på mig, här är jag alltså 2 minuter innan hoppet och jag var inte ens nervös/rädd? tror jag glömde bort att man skulle vara det, jag var för ivrig!
.
.
sen kom det efterlängta hoppet !! magiskt
lufttrycket sög in kinderna, tog över andningen och torkade ut mina läppar till russin.
så under den här biten av filmen räcker jag ut tungan i stort sett hela tiden, haha ofint men jag kan inte hjälpa det, torra läppar är det värsta jag vet
.
.
.
en minuts frittfall, ögonblick kunde få vara för evigt
.
.
fem minuters segling, jag fick styra där ett tag haha galen paul som litade på mig med två okända band i vardera hand? hur gör man?  jag svängde tydligen bara åt ett håll, runt runt runt väldigt fort så paul tog visst över när farten blev för stor, haha jag gillar action!
.
.
allt gick så fort att jag inte hann reagera eller känna efter hur det egentligen kändes, förutom lyckoruset i kroppen. känslan kom nästan mer efteråt, då jag insåg att jag verkligen hade gjort det!
det var häftigt, speciellt med den vackra utsikten, rekomenderas verkligen!!!
.
.
det enda jag fundera över var hur hårt jag skulle slå i baken mot marken? men tjopp som en tankeläsare kom paul med sina ben under mina och bar upp mig så att jag fick en himla mjuk landning, frågan var där besvarad
.
.
glad och still alive!
nu vet jag hur superman har det, och jag är lagomt avundsjuk
.
.
hi fi, en till sak på min lista avklarad !!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

jag skulle aldrig våååga :D.

Du verkar ha det så sjukt bra där borta, längtar tills du kommer hem och kan berätta allt :D.

Stor kram.

2011-04-20 @ 16:16:04
URL: http://madeleeinep.blogg.se/
Postat av: Stina P

Ååh va kul! jag vill oxå hoppa. Måste vara en häftig känsla i magen! =)

2011-04-20 @ 18:04:31
Postat av: Louise

Va häftigt!!!!!!! OCH DU MODIG =) måste ha varit en cool upplevelse, vill oxå testa. haha skulle nog ta ett tag innan man tog till sig själva hoppet mehn :P



PÅSKKRAM

2011-04-21 @ 12:18:22
Postat av: Sandra

BÄST EVER! Haha, när du är hemma i kalla sverige igen måste vi boka hopp här ;) xoxo

2011-04-21 @ 15:08:42
URL: http://sandwallra.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0