boomerang beach
Datum: 2011-04-28 Klockan: 00:58:08

kortfattat om min fem dagars påskhelg/semester;
fredag;
när anita och daniel hade slutat jobbet packade vi bilen full av nödvändiga grejer, som tex kaffe pannor, 7 olika paket flingor och smörgåsjärn? hade de packat ett paket extra av flingorna tror jag knappt vi själva skulle få plats i den ihop tryckta bilen.
iaf iväg vi for norrut mot newcastle där mormor margeret är bosatt. efter två timmars körning kommer vi fram till hennes palats till hus, det var gigantiskt!
.
(av någon anledning glömde jag fota det) det var hur fint som helst, med meter långa gångar och alldeles för många dörrar, som en labyrint att jag nästan gick vilse. det var då igen risk att man skulle bli utan motion av att vandra runt där, det är då ett som är säkert.
kylie (anitas syster) var också på plats och välkomnade oss med lunchen färdig att sätta gaffeln i, mm seafood!
nästa aktivitet på schemat var havet;
.
.
.
ordet vackert räcker inte till alla gånger, vackert x 5 !!
när vi badat i timmar åker vi tillbaka till mormors hus, tar en varm dusch och blir serverad en smarrig middag, hemlagad fish and chips, framför tv,n. yummie!
när klockan passerat 21.00 var alla nästan halv sovande och hasade sig in till varsina rum för en natts övernattning.
.
lördag;
kl 8 skulle alla vara färdig och reseklara! det var en order från pappa daniel som vi alla lyckades ganska bra med, endast 15 minuters försening, men det var förlåtet
så 8.15 körde vi ytterligare två timmar till boomerang beach, jag och familjen + mormor och kylie. vi mötte även upp en god vän till familjen (Sam) som har två barn i samma ålder som ella och lucas, de alla är bästa vänner.
10 pers skulle nu dela på huset vi hade hyrt, jätte mysigt!
.
huset anita hade hyrt var två och en halv våning hög, 8 stora rum, gigantisk balkong med utsikt över havet och två bilparkeringar!! + att vi aldrig behövde städa, vi hade städerskor även där .. man ba, va? aldrig har jag bott så lyxigt på en semester? livet på gräddhyllan
.
.
utsikt från balkongen
.
den dagen packade vi upp allt och gjorde oss iordning för havet, för det var nu dags för att prova vågorna
.
.
trappan ner till paradiset
.
.
finaste kylie!
.
den här dagen var vågorna för hög för att kunna surfa, tråkigt nog men jag fick istället lära mig dyka under vågorna haha det var faktiskt läskigt men himla kul, jag klarade det utan skrapa facet på botten också - ett steg frammåt
.
söndag;
denna morgon var som julafton för barnen, men istället för mängder av paket var det kilo av choklad som låg gömd i hela huset, barnen var uppe före tuppen och börja genast godis-jakten, aldrig har jag sett så mycket godis i händerna på ett barn!
jag minns inte ens allt de fick, kilo vis av små påskägg, gigantiska choklad kaniner och ägg, smartis mm mm. galet!
.
.
här är bara en åttondel av allt som påskharen hade lämnat
.
dagens barn-meny såg för övrigt ut så här;
frukorst; hot cross bun och choklad
lunch; toast med choklad
snacks; choklad
middag; lassange med choklad
kvällis; choklad
.
.
senare på dagen möter jag mormor i badrummet som fixar håret och frågar "linnea, kom påskharen till dig också?" jag fattade som inte och svara "haha näe?" och hon fortsätter "har du tittat under kudden?"
gullisen, så det här fck jag av påskhare-mormorn och kylie!
.
måndag
vi bada, och bada och bada så mycket att jag tror jag snart kommer utveckla simhud mellan tårna
fick även mitt hår klippt gratis idag av kylie som är frissa, lovely hon är så himla snäll
sen innan lunch for vi på skogsvandring
.
.
vi börja från stranden och vandra upp för berget där framför oss, där vi såg stora havsörnar flyga högt över våra huvuden och delfiner som hoppade vilt i vattnet, så overkligt men ändå har det nu blivit en del av vardagen?underbart!
.
.
haha en lek, kan ni hitta mormor? hon gömmer sig bland stenarna
.
vi lunchtid for vi tillbaka, vinkade av mormor och kylie som skulle bege sig hem, vilket kändes jätte jobbigt eftersom jag aldrig kommer se dem igen, det fick mig till tårar ..  farväl är det värsta jag vet
.
iaf stannade vi kvar, tog en lugn dag att bara vara, jätte skönt faktiskt
dagenefter var det dags för hemresan, vi hade en lång bilfärd som väntade oss, ihoptryckt i mittensätet där bak satt jag och det var på tok för obekvämt men vad gör man inte för att få följa med ;) haha

Kommentarer
Postat av: Madeleine

ååh fick ni se delfiner :).

Hoppas du har det superbra vännen.

Kram.

2011-04-28 @ 17:42:24
URL: http://madeleeinep.blogg.se/
Postat av: Mamma

Tänk, vilka snälla människor.Allt som du får vara med om. Helt fantastiskt.Var rädd om dig. Kramar

2011-05-04 @ 23:56:07

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0