balmoral beach
Datum: 2011-04-16 Klockan: 01:20:45

igår var vi på påsk-picknick igen, fast den här gången med två andra barnvakter, jacinda & jo-jo :) med deras barn som de passade, vi for till en känd strand med namn balmoral beach, jätte vacker plats med lekpark och en gigantiskt klätterträdför barnen just innan stranden, vid havet. barnen älskar det, och det gjorde även vi.
.
.
jättedålig bild men kameran klarar visst inte av ljuset märkte jag, iaf lekparken till vänster, klätterträdet till höger och havet i mitten längst där borta, underbart att man har överblick på hela platsen från picknick filten och hela tiden kan hålla ögonen på vars barnen är.
.
.
det gigantiska klätter trädet.
.
.
alla barnen klättrade timmar i det här trädet, inte undra på, det ser ju jättekul ut!
men nej, jag gav mig inte på att försöka komma mig upp när jag vet att svaret är omöjligt.
.
.
återigen en dålig bild, men den ska föreställa 4 av våra barn på en stock till gren, galet maffigt träd.
bakom träden är stranden
.
.
tagen underifrån trädé
.
.
jo-jo vet hur man posar för kameran
.
.
det visste inte vi.
jag, jacinda och roe
det roliga är att jag fick en lektion om hur man ska posera rätt för att få smala ben i kameran, jag höll ärligt talat på att skratta ihjäl mig. man såg ut som en kobent höna med giraff-hals, men det lustiga var att det fungerade på i kameran på bild? vilka ben man fick, haha ska börja köra med den stilen ;)
.
.
här i australien firar man inte påsk lika stort som vi i sverige gör, det har inga ägg, kycklingar, påsk-kärringar, påskris/fjädrar eller gult alls!
det enda vi firar gemensamt är choklad, massor med choklad!
så här omkring har vi gömt chokladägg som barnen ivrigt försöker hitta
.
.
ella hittade nästan alla, haha men de tyckte de andra barnen var för orättvist så de fick dela upp äggen så alla fick lika många, viktigt!
.
.
de äter heller ingen speciell mat kring påsk, det är som en vanlig dag förutom att den är full med choklad
de enda som är att de kristna inte äter kött på långfredaden, men det är liksom det enda som gäller, annars är det som vanligt.
men däremot har de en tradition att äta hot cross buns kring påsk
.
.
det är ett slags bröd med russin i, och glasyr på toppen.
antingen äter man det som den är, eller delar man på den och brer på smör, som en macka
jättegoda, som är en favorit hos barnen
.
.
vi tog en avslutande runda kring stranden innan vi for hem, vackert
ett antal meter ut i vattnet är det gula koner som sticker upp, det bär ett slags nät för att hålla hajarna borta, tydligen finns det gott om hajar just här eftersom det är förbjudet att fiska, så hajarna har gott om mat
på mer kända stränder, som bondi beach flyger även en helikopter ovanför stranden då och då för att bevaka om hajar är i närheten och varna livvakterna och folket.
.
.
halvvägs bort på stranden fanns en bro man kunde gå uppför, eller under. där man kunde gå ut till en liten mini ö
.
.
från den ön, såg man det här maffiga huset som en gång i tiden har varit ett omklädningsrum? vadå fancy
men idag är det en returang, vilket låter mer troligt
.
.
här är det många par som gifter sig, med vattnet som utsikt, se fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0